رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، بر تسریع استان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی تاکید کرد و گفت: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی با برنامه‌ریزی دقیق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

ثبت سفارش کتاب های درسی اول ابتدایی، هفتم و دهم / از ۵ تیر تا ۱۰ شهریور

حجت‌الاسلام علی لطیفی در جلسه وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی اظهارکرد: با توجه به گستردگی دانش‌آموزان در سراسر کشور و تنوع رشته‌های تحصیلی، ضروری است ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی با برنامه‌ریزی دقیق به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: چنانچه فرایند برنامه‌ریزی ثبت سفارش، تحویل، انبارداری کتاب‌ها و توزیع کتب به صورت صحیح صورت نگیرد، در آغاز سال تحصیلی مدارس با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: سازمان پژوهش تمام تمهیدات لازم را برای چاپ و توزیع مناسب کتاب‌های درسی تدارک دیده است تا به فضل الهی در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمترین اشکالات کتاب‌ها به دست دانش آموزان برسد.

امینی، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اشاره به عدم اطلاع رسانی کافی درباره سامانه ثبت سفارش درسی به آدرس www.irtextbook.ir - www.irtextboo.com در استان‌ها، گفت: استان‌ها تا ۲۶ خرداد با تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص برنامه‌ریزی کنند تا ثبت نام‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: زمان ثبت سفارش پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از ۵ تیرماه تا ۱۰ شهریور و ثبت سفارش پایه‌های میانی از نهم اردیبهشت آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امینی با تاکید بر این‌که مدیران مدارس نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا اقدام کنند، افزود: سازمان پژوهش تا زمان ثبت نام قطعی و اتمام فرایند ثبت نام دانش آموزان منتظر می‌ماند تا کتاب‌ها با کمترین اختلاف در مدارس توزیع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.